onsdag den 23. september 2015

Fra nat til dag og dag til nat...



At vågne om morgenen og vide at natten bragte så mange tanker, som skabte så meget uro, at natten blev en nat med vendinger, nattetisseri, og flere dyne-af -og-på  tider samt kikken på klokken... lytte til vinden udenfor og sukke over natten snart er slut uden nye energi til den nye dag....

Der sker så mange ting i hverdagen og nogen gange er der mange valg at tage... og tog vi nu det rigtige valg.... vælger vi det rigtige valg og kan vi tage de konsekvenser der kommer.. for ved ethvert valg er der en konsekvens.. og kan vi tage det.....

Jeg har været slave af dårlige, korte, triste og stressende nætter... nætter med hjertebanken, angst hvor jeg var sikker på jeg døde....., tudende nætter... vrede nætter med knyttede hænder og tær... fosterstilling og mere: en ny dag truer..... end dejlig dag.....

Du kan gøre noget andet..... hvis du har det lidt som jeg har haft det...

Min indstilling til dagen der er gået skal være TAK FOR EN DEJLIG DAG... fordi selvom dagen kan have bragt mig triste og kedelige ting så skal jeg vælge at huske, at det kan jeg også bruge i min livserfaring... jeg tror jo på at det er HER vi kan lære en masse om os selv....og hvorfor kom denne kedelige ting mig nu, kan jeg så spørge mig selv om.... og jeg er jo sikker på at der er en mening med det hele... vi ved det bare ikke... og skal heller ikke vide det... MEN som udgangspunkt siger jeg TAK FOR EN DEJLIG DAG...

Mens jeg ligger der i mørket, uden mobilen eller pcen i soveværelset, og ingen tv..... takker jeg for dagen.... og de ting der kom til at fylde fra dagen giver jeg slip på... jeg lader tingene få fred og jeg giver mig selv balance som bringer mig en rolig hjerterytme og en dejlig følelse af tilfredshed som igen giver en positiv indslumringsfase....

Så bliver min nat meget bedre....
OG når jeg vågner.... er det 1. jeg siger.... DET ER EN DEJLIG DAG og TAK.. det er inden mine fødder rammer gulvet.... og kommer der tanker inden, smider jeg dem straks væk og smiler for mig selv... DET ER EN GOD DAG... EN DEJLIG DAG... og jeg kan udvide den lidt med, DET BLIVER SPÆNDENDE HVAD DER SKER IDAG.....

Min oplevelse af at forandre mine tanker og bevidst skabe andre tanker giver mig en dejlig dag og ofte meget bedre end jeg egentligt havde tænkt dem.....
SÅ når jeg går i seng efter en dejlig dag siger jeg TAK flere gange i mørket... og jeg kommer til at smile.... jeg kan føle smilet indeni mig og her VED jeg at jeg gjorde en stor forskel for mig selv... og de mennesker jeg møder på min vej....

Så prøv nu selv..... vær bevidst om det.... og mærk så forskellen....

Bare sig TAK.... TAK...

Smiler... TAK


Ingen kommentarer:

Send en kommentar