lørdag den 19. september 2015

"tag dig sammen" siger de....

Hvem kender ej til denne sætning?

Tag dig sammen......!

Jeg selv har stiftet bekendtskab med den allerede fra barns ben.. en rigtig "ørehænger" kan man vel godt sige....

Som menneske har vi jo en opfattelse af hvordan, hvornår og hvorfor ting skal gøres... i hvilken rækkefølge og i hvilket tempo....
Vi gør det i situationen uden viden om det andet menneskes "væren" i dette nuet...
Vi har kun tanke for vores behov, arbejde eller følelse for det vi ønsker lige her og NU... vi er os... et enkelt menneske... og de andre er de andre.... de er dem.... hver for sig... mennesker som DU OG JEG....

Ingen ved hvordan det er at være DIG...
Ingen ved hvor du kommer fra...
Ingen ved hvad din "rygsæk" er fyldt op med....
Ingen ved om du fik din søvn i nat...
Ingen ved om du har smerter....
Ingen ved om din partner og du har det godt....
Ingen ved om du smiler trods tristhed og stress....
KUN DU VED DET....

Når vi møder mennesker på vores vej, modtager vi deres stemninger og ord, alt efter hvordan vi har det indeni.Hvis vi er stressede kan vi reagere vredt. Ked af det, med at bryde sammen.... vred, ved at eksplodere... OG de andre aner ikke hvorfor du reagerer sådan.....
De fleste vil vende sig og gøre noget andet.... de vil tanke deres tanker for den reaktion de lige modtog og de vil huske dig for den.... Måske vil dem der oplevede din reaktion, tale om dig bag din ryg og du vil tænke på det i lang tid her efter... måske vil du få svært ved at se dem i øjnene... du vil føle dig dum, mindre end de andre og utilregnelig i de andres øjne, samt alle de tanker du kan få ved din bevidsthed om "de gik da du reagerede"

Mennesker har brug for at sige hvordan de har det.... de ved det bare ikke....
mennesker kunne have en kæmpe gevinst i at fortælle hvor de lige er..... HVIS de har noget de "går med".... de ville kunne opleve at deres tætteste tager sig tid til samvær.... kollegerne ville måske smile lidt ekstra for at vise forståelse....  nogen ville endda spørge om de kunne være behjælpelige....
MEN  mange mennesker fortæller ej hvordan de har det. Nogen gange kommer man så til at reagere, måske ikke på jobbet, men så på konen, kærsten, manden, vennen eller ekspedienten i NETTO...

Det er slet ikke så vigtigt at holde på den facade.... en som jeg, ved, at facaden kun er et skalkeskjul, som jeg selv har haft brugt i vid udstrækning... kan stadig finde på det faktisk for nogen gange vil jeg gerne "passe på mig selv" siger jeg som undskyldning for ikke at være helt tilstede....

Når vi mærker de ting/situationer hvor vi bare ikke rummer mere og reagerer SÅ HUSKER VI SÆTNINGEN..... TAG DIG SAMMEN....

Men jeg siger dig....  for at komme helt derud hvor de siger du skal tage dig sammen..... DER er du allerede gået for langt alene.... du skulle have taget en hånd et sted.... hos din nærmeste om det er din kone mand kæreste eller ven eller kollega.... SÅ TAG HÅNDEN..... 

Jeg vil sige dig... du er modig når du tager en hånd.... den modigste fordi du erkender du har behov for noget.... og du gør dig selv det bedste overhovedet....

Intet er helt så svært når man er 2 der bær.... OG ingen er alene....

MEN siger de stadig du skal tage dig sammen... så vid de ingen kendskab har til dit inderste og derfor ingen berettigelse har for deres sætning.
Tilgiv dem deres manglende viden for dette sted..... og vid de jo bare undre sig uden at se indad selv.... fordi DE ikke lige står hvor du står nu.....

Og tankerne er altid værre end virkeligheden..... JEG VED DET... TRO MIG....

Så ræk bare hånden ud... jeg lover der er 1 der tager dig i hånden.....

Du er DIG og du er aldrig alene....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar